tiistai 4. joulukuuta 2012

pähkinä purtavaksi

Meillä on huomenna työpaikan pikkujoulut (ovelasti kaikille vapaata itsenäisyyspäivää edeltävänä iltana :D) ja mua AHDISTAA aivan tolkuttomasti se herkkujen ja alkoholin määrä mikä niissä juhlissa tulee virtaamaan. Mulla on viime päivät menneet tosi hyvin, olen syönyt kevyesti ja liikkunut paljon, fiilis on ollut pirteä ja motivaatio korkealla. Huolettaa, että tuo huominen sotkee taas tämän hyvän rytmin joka mulla on päällä.

Mulla heittelee motivaatio yleensä muutamien viikkojen välein; ensin menee pari viikkoa todella hyvillä mielin ja helposti, sen jälkeen tahti juoksulenkkien suhteen hidastuu ja alkaa tekemään mieli herkkuja. Ja kun kerran repsahdan, voi helposti mennä monta viikkoa että pääsen takaisin raiteille... Siihen mennessä olenkin ehtinyt kerätä muutamat pudotetut kilot takaisin ja koko projekti on aloitettava alusta. Turhauttavaa.

Huomisessa mua stressaa eniten se, miten onnistun juhlien jälkeen palaamaan rutiineihini. Niin montaa kertaa mulla on ollut hyvä meininki päällä, sitten on tullut kaverin synttärit tai vaikka pikkujoulut, jolloin olen luvannut itselleni herkkupäivän. Tämän jälkeen herkkupäivä onkin seurannut herkkupäivää monen monta kertaa.
Tämä on yksi suurimmista haasteistani tässä laihdutusprojektissa; kuinka pitää motivaatiota yllä ja selvitä houkutuksista, entä millä saisin motivoitua itseni läpi hankalampien aikojen.
Siinäpä pähkinä purtavaksi :D



Huomisen suhteen mulla on selvät suunnitelmat: ei tippaakaan alkoholia, herkkuja kohtuudella. Aion keskittyä nauttimaan ennemminkin hyvästä seurasta kuin hyvistä tarjoiluista :) Kaikesta huolimatta olen kuitenkin todella innoissani kun pääsen vihdoinkin viettämään tämän vuoden ekoja pikkujouluja ja iloisin mielin ehdottomasti mennään :) Torstaina teen sitten parhaani keskittyäkseni terveelliseen syömiseen ja käyn kunnon lenkillä, eiköhän näistä selvitä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti